یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

به همت کتابخانه عمومی شهید حبیب الله مظاهری برگزار شد؛

نخستین کتاب‌خوان مدرسه‌ای شهر مریانج

نخستین کتاب‌خوان مدرسه‌ای شهر مریانج

نخستین کتاب‌خوان مدرسه‌ای شهر مریانج به همت کتابخانه عمومی شهید حبیب الله مظاهری در دبیرستان اندیشه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی همدان؛ نخستین کتاب‌خوان مدرسه‌ای شهر مریانج و اولین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای شهرستان همدان در سال 95 به همت کتابخانه عمومی شهید حبیب الله مظاهری شهر مریانج در دبیرستان اندیشه برگزار شد.

این نشست با حضور سعید محبیان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان و جمعی کتابداران و علاقمندان کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهید مظاهری مریانج برگزار شد.

در این نشست 7 تَن به معرفی کتاب پرداختند که به شرح زیر است؛

«الاغ ستم‌دیده» نوشته جواد دی‌آبادی/ ارائه توسط: نویسنده کتاب

«الاغ ستم‌دیده» نام مجموعه داستانی است که در ده داستان کوتاه و 48 صفحه به چاپ رسیده است. محوریت اصلی این کتاب تقابل دو دیدگاه انسان نسبت به موجودات و دیدگاه موجودات نسبت به انسان است که نویسنده برای بیان آن از مفاهیم و موضوعات قرآنی بهره گرفته است.

«پوتین‌های مریم» نوشته مریم امجدی/ ارائه توسط: صفورا استادی (دانش‌آموز)

این کتاب، راوی خاطرات مریم امجدی، زنی خرمشهری از ایام جنگ ‏ایران و عراق است؛ راوی که دوران نوجوانی و جوانی‌اش مصادف با روزهای جنگ بوده، با شروع تهاجم عراق به خرمشهر در مشاغل‏ مختلف چون امدادرسانی در بیمارستان دکتر مصدق، نگهداری از انبار مهمات مسجد جامع خرمشهر و... خدمت می‏کند و در این مدت‏ گاهی نیز به خط مقدم جبهه می‏رود.

«همه به جهنم می‌روند حتی» نوشته علیرضا برازش/ ارائه توسط: عارفه نوروزی (دانش‌آموز)

این کتاب به بازخوانی داغ‌ترین آیه قرآن، آیه 71 سوره مریم؛ پرداخته و در ابتدا به ترجمه این آیه از دوازده مترجم، اشاره می‌کند. «ورود همگانی»، «جهنم تطهیر» و «خلود» نام عناوین فصل‌های این کتاب است.

«لطفا گوسفند نباشید» نوشته محمود نامنی/ ارائه توسط: زهرا نوروزی مقتدر (دانش‌آموز)

«لطفاً گوسفند نباشید» به اهتمام محمود نامنی از جمله برترین کتاب‌های خودشناسی و اصلاح الگوی زندگی شخصی است که در چند سال اخیر نگارش یافته است. این کتاب تلنگری است بر پیکره روح آدمی؛ چرا که حقایقی را بر انسان روشن می‌کند که آنها را نمی‌دانسته و یا به آن نمی‌اندیشیده است.

«هشت کتاب» اثر سهراب سپهری/ ارائه توسط: زهره عسگری (دانش‌آموز)

سهراب سپهری با شعرهای منحصر به فرد و نقاشی‌هایش، هنرمندی شناخته شده برای ایران زمین است. هشت کتاب، چنانکه از نامش بر می‌آید، شامل هشت دفتر شعر سهراب است که عبارت‌اند از: «مرگ رنگ»، «زندگی خواب‌ها»، «آوار آفتاب»، «شرق اندوه»، «صدای پای آب»، «مسافر»، «حجم سبز» و «ما هیچ ما نگاه»

«چرا با حجاب شدم» نوشته: مژده بهروزی/ ارائه توسط : فاطمه دریائی‌بقا (دانش‌آموز)

این کتاب، حاوی یکصد دلیل برای انتخاب پوشش اسلامی است که در چهار فصل شامل: «برهان گویا، دلائل عقلی و منطقی برای انتخاب پوشش اسلامی»، «بر ساحل وحی، حجاب در قرآن»، «درمحضر نور، حجاب در روایات» و «چراغ راه، داستان‌ها و مطالب عبرت‌آموز» تدوین شده است.

«دالان بهشت» نوشته: نازی صفوری/ ارائه توسط: زینب مظاهری (دانش‌آموز)

این رمان، داستان زندگی مشترک زوج جوانی است به خاطر توقع‌های زیاد دختر، به جدایی کشیده می‌شود و...

«علی از زبان علی» نوشته: جعفر شهیدی/ ارائه توسط: وحیده کاظمی پارسا (دانش‌آموز)

کتاب «علی از زبان علی» حکایتی بسیار جذاب از حوادث و رخدادهای زندگی پر برکت مولای متقیان امام علی(علیه‌السلام) از بیان خود حضرت است. زنده‌یاد، سید جعفر شهیدی در این کتاب با استفاده هنرمندانه از نقل‌های معتبر تاریخی، احادیث، آیات و اشعار فارسی و عربی، روایتی داستانی از برهه‌های گوناگون زندگانی امام علی(ع) از دوران تولد و نوزادی تا شهادت ایشان را بیان می‌کند.

«پنجشنبه فیروزه‌ای» نوشته: سارا عرفانی/ ارائه توسط: محمد زارعی (کتابدار کتابخانه عمومی شهید حبیب الله مظاهری)

«پنجشنبه فیروزه‌ای» با یک داستان سریع و سرضرب آغاز می‌شود. آغاز این کتاب، روایتی از یک دانشجو است که مخاطب می‌تواند به سادگی با آن هم‌ذات پنداری کند؛ دانشجویی که اهل ادا در آوردن نیست. رمان، پس از این پیش درآمد، وارد رابطه ظریف چند دختر دانشجو می‌شود که برای زیارت به مشهد مقدس وارد شده‌اند و...

گفتنی است؛ در پایان این نشست از معرفی کنندگان کتاب با اهدای لوح سپاس و هدیه، تقدیر شد.